W Maryland uczymy ambitnÄ… i skutecznÄ… metodÄ… systemem gier i zabaw.
Nauka przez ZabawÄ™
Gdzie jest najlepsze miejsce do nauki języka?
Dla dzieci najlepsze miejsce jest „w zabawie”…
… jeÅ›li tylko majÄ… kolegów lub czÅ‚onków rodziny, którzy bÄ™dÄ… z nimi w czasie zabawy używać angielskiego.
Zdolność dzieci w wieku od 2 do 8 lat do tego by chłonąć język przy niewielkim wysiłku jest niezwykła, bezdyskusyjna
i grzechem byłoby jej nie wykorzystać.
SprawdziliÅ›my kiedy dzieci najchÄ™tniej mówiÄ… i uczÄ… siÄ™. Wtedy, gdy czujÄ… siÄ™ bezpiecznie, w atmosferze relaksu, akceptacji, podekscytowania, interakcji z rówieÅ›nikami. Wszystkie te czynniki sÄ… speÅ‚nione, gdy dzieci siÄ™ bawiÄ….
Twoje dziecko grając, oswaja się z używaniem angielskiego w naturalnym kontekście jako, że gry i zabawy są jego symulacją.
W zależności od wieku i stopnia zaawansowania ćwiczymy np. oferowanie i proszenie o jedzenie, wyrażanie upodobań, zachowania na placu zabaw, w sklepie, pytanie i wskazywanie drogi w mieście lub też zwroty na stacji kolejowej.
W ten sposób dziecko przygotowane zostaje do użycia caÅ‚ych zwrotów w konkretnych sytuacjach życia codziennego.
Gry automatyzujÄ…ce
DziÄ™ki zestawowi autorskich gier dzieci automatyzujÄ… użycie sÅ‚ownictwa, zwrotów i struktur pojawiajÄ…cych siÄ™ w kursie. WiÄ™kszość naszych gier to tzw. Gry automatyzujÄ…ce. W celu pozbycia siÄ™ lub uzyskania karty uczeÅ„ musi użyć okreÅ›lony zwrot np. “Have you got a … camera?” lub “Would you like to eat some chocolate?”. W ten sposób uczeÅ„ wielokrotnie sÅ‚yszy i powtarza tÄ™ samÄ… strukturÄ™ zdaniowÄ….
W efekcie używa ją naturalnie i bez zastanowienia.
Gry umożliwiajÄ… uczniom doÅ›wiadczenie poczucia sukcesu, które jest najskuteczniejszym czynnikiem motywacyjnym.
Ze względu na czynnik losowy mający wpływ na wiele gier nawet słabsi uczniowie mogą odnieść sukces.
Poza konwencjÄ…
Angielski nie jest tylko jednym z przedmiotów. SÅ‚uży do tego, by komunikować siÄ™ w różnych miejscach
i sytuacjach.
Wychodzimy z angielskim poza mury szkolne. Mówimy po angielsku przed lekcjÄ…, na korytarzu, placu zabaw,
w sklepie, a dziÄ™ki wspóÅ‚pracy z rodzicami, także w domu.
System powtórek
Do każdego rozdziału kursu zaprojektowaliśmy gry
i zabawy, które inkorporujÄ… najistotniejsze struktury
i słownictwo w nim poznane.
Regularnie siÄ™gamy po gry z poprzednich dziaÅ‚ów, dziÄ™ki czemu wszystkie poznane struktury znajdujÄ… siÄ™ w zbiorze aktywnego jÄ™zyka. To nasz zestaw przyjemnych powtórek.
Efekt? Na końcu roku dzieci pamiętają wszystko, czego się nauczyły w ramach kursu.
Zanurzenie w język
ZnaleźliÅ›my też sposób na to, by od pierwszych zajęć prawie wszystko odbywaÅ‚o siÄ™ po angielsku. A to dziÄ™ki autorskim technikom komunikacji.
Zaangażowanie Rodziców
Po każdych zajęciach wysyłamy Państwu maile z informacją o aktualnie nauczanych treściach, materiały dźwiękowe z lekcji i nietuzinkowe zadania domowe.
Dzięki temu angielski wykracza poza salę lekcyjną a Państwo doskonale widzicie czego aktualnie uczą uczą się Wasze dzieci.
Pod koniec roku szkolnego zapraszamy PaÅ„stwa na wspólne zajÄ™cia z rodzicami, na których pokazujemy Wam, czego siÄ™ nauczyliÅ›my i jak pracujemy.